خانه 5 آموزش درجه ای 5 آموزش گام به گام وینگ چون ۱

آموزش گام به گام وینگ چون ۱

ایراس

جلسه اول ایراس : آموزش نشست ایراس وینگ‌چون و نحوه صحیح قرار گرفتن پاها، كه به آن ایراس (iras) میگویند. و شامل ۴ مرحله است. قسمت مهم آن در زانو های نزدیک به هم و بدنی عمود بر زمین است. باسن نیز باید حول محور کمربند به سمت بالا بچرخد. اما باید مراقب بود که بعد از چرخش باسن، بدن تغییری نکند.

دقت داشته باشید که بایستی پا ها حول محور پاشنه و یا حول محور پنجه چرخش داشته باشند. تغییر در این چرخش ها باعث باز شدن بیش از حد پا و یا جمع شدن بیش از حد پا میگردد.

که این مسئله باعث عدم تعادل در نشست وینگ چون یا همان نشست ایراس می باشد. دقت داشته باشید پس از نشست کامل بایستی زانو ها به سمت داخل بوده و حد فاصل دو تا پنجه های پا ها به اندازه یک کف پای خود شخص باشد.

ستون فقرات از ناحیه ناف تا دنبالچه به صورت عمود بر زمین میگردد. که به صورت معمول میگوییم باسن بایستی حول محور کمربند چرخش داشته باشد.

برای تست درست نشستن بایستی یکی از دوستانتان بر روی دستان باز شده شما به سمت جلو و روبروی سینه شما، فشار آورده و شما ببینید برای تحمل این فشار، کمر و یا زانو ها و یا مچ پای شما اذیت میشود یا خیر. نشست ایراس از مهمترین های وینگ چون میباشد که اگر در یادگیری آن دقت نشود در آینده حتما به هنر جو به مشکل خواهد خورد.

ما سعی کردیم همه توان خود را برای آموزش و نشان دادن اهمین نشست ایراس به کار ببریم. توجه داشته باشید که نشست ایرای برای مردم ایران بسیار سخت است. زیرا تا به حال همچین نشستی را ندیده اند چه در فیلم ها و چه در بازی های کامپیوتری، لذا سختی آن طبیعی است. اما ما به شما قول میدهیم با تمرین همه چیز به خدمت شما بیاید و شما بتوانید به راحتی و به سرعت نشستی معقول و درست داشته باشد.

مرتبط: کلیپ آموزش رایگان وینگ چون

گروه آموزشی سیفو

همچنین ببینید

آموزش گام به گام وینگ چون ۵

جلسه پنجم: آموزش طرز برگشتن به پشت و چرخش از حالت انتقال نیرو گروه آموزشی …

آموزش گام به گام وینگ چون ۶

جلسه ششم : گام برداشتن از حالت ایراس و برگشتن و رعایت قانون نیم دایره …

آموزش گام به گام وینگ چون ۷

جلسه هفتم :گام برداشتن ۴۵ درجه از حالت ایراس گروه آموزشی سیفو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *