شروع کنید

ورزش‌های رینگی یا دفاع شخصی؟!

ورزش‌های رینگی یا دفاع شخصی؟!

5,0 rating based on 1,234 ratings

دفاع شخصی یا ورزش ها رینگی؟!

بسیاری از هنرجویان پس از حضور در باشگاه یا تجربه یک سبک رزمی با این سوال در ذهن خود مواجه شده اند در این مقاله قصد داریم تا پاسخی مناسب برای آن پیدا کنیم.

مهم ترین نکته برای پاسخ دادن به این سوال، دانستن هدف شما می باشد. اینکه هدف شما از انتخاب یک رشته ورزشی چیست؟ و اینکه می خواهید پس از چند سال به چه جایگاهی برسید؟ این ها پرسش هایی است که هر شخص باید بتواند آن ها را پاسخ دهد.
به دور از نگاه ورزشی، این هدف ها هستند که که به زندگی ما جریان می دهند و ما در طول زندگی برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی می کنیم. در ورزش با داشتن یک هدف، می توان مسیر بهتری را طی کرد و به آینده روشن تری در آن رشته رسید.
 برای مثال، گاهی افراد فقط برای فراگیری یک سبک رزمی آن را تجربه می کنند و هرگز نمی خواهند در مسابقات و یا تورنمنت ها شرکت کنند.

حال اگر هدف شما حضور در مسابقات و کسب مدال و غیره می باشد، بهترین راه آن، انتخاب ورزش های رینگی (مانند بوکس، موی‌تای و …..) و یا انتخاب ورزش‌های دارای مسابقه و تورنومنت (مانند تکواندو، جودو و …..) می باشد. اما اگر برای شما مدال آوری و حضور در مسابقات اهمیت ندارد، ما به شما دفاع شخصی را پیشنهاد می کنیم.
نکته بعدی، توجه به ماهیت دفاع شخصی و ورزش های رینگی می باشد. در یک مبارزه (مسابقه)، هدف، پیروزی در آن مسابقه خاص و یا گرفتن امتیاز های لازم است. اما در یک درگیری خیابانی، مهم ترین چیز حفظ جان شما می باشد نه امتیاز گرفتن!
از سویی دیگر، در همه سبک های رزمی حتی خشن ترین آن ها، وزن کشی، داور و وسایل محافظ وجود دارند، اما در یک درگیری خیابانی ممکن است شما با فردی درشت تر و یا نیرومند تر از خود درگیر شوید و درضمن شخص متجاوز می تواند انواع سلاح های گرم و یا سرد را با خود همراه داشته باشد.
 به یاد داشته باشید در یک مسابقه – و در یک زمان مشخص – می توانید چندین بار حمله، سپس دفاع و دوباره حمله کنید. اما در یک مبارزه خیابانی شما باید بتوانید بسیار سریع عمل کرده و از جان خود و همراهان خود محافظت کنید.
وقتی یک مسابقه و یا مبارزه خاص دارید، شما می توانید با استفاده از تمرینات خاص، خود را برای آن آماده کنید. اما یک درگیری خیابانی بصورت ناگهانی آغاز می شود و بسیاری از اوقات شما فرصت گارد گرفتن یا رقص پا را ندارید و زمان آن بسیار کوتاه است و شما باید از جان خود محافظت کنید تا برنده شوید.
در پایان بیایید زندگی قهرمان یک رشته رینگی را در نظر بگیریم.
این شخص هرروز به مدت ۲ ساعت تمرین می کند. وی دارای یک برنامه غذایی خاص و یک مربی بدنساز مخصوص که توده عضلانی او را بررسی میکند می باشد.با توجه به زندگی ماشینی امروزه، انجام این اعمال برای همه ما امکان پذیر نیست. این موارد هزینه و مخارج زیادی را به فرد تحمیل می کند.  علاوه بر آن، تنظیم این زمان برای تمرین برای همه امکان پذیر نیست. اما براساس گفته سازمان بهداشت جهانی، ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی برای هر فرد در طول هفته لازم می باشد.

با دانستن مطالبی که قبلا درباره دفاع شخصی و لزوم آن بیان کردیم، وینگ‌ چون به ساده ترین و علمی ترین شکل ممکن شما را برای مواجهه با حریف و محافظت از خود آماده می کند و علاوه بر توانایی دفاع از خود یک هنر رزمی را آموخته اید.
ما در وینگ‌ چون علاوه بر تمرین بدنی، یک هنر رزمی را تمرین (زندگی) می کنیم و علاوه بر توانایی دفاع از خود، از لحاظ ذهنی نیز پیشرفت می کنیم و بصورت دو بُعدی خود را تکامل می بخشیم.

گرد آوری شده در گروه سیفو

ادمین وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *