آموزش درجه ای, درجه یک

آموزش گام به گام وینگ چون ۲

جلسه دوم:
آموزش گارد کونگفو
خط مرکزی که روبه‌روی خط مرکزی بدن گرفته می شود. به طور فرضی بدن را به دو نیم تقسیم می کند. دستان باید بر روی این خط باشند، در این حالت دست جلو مانسائو و دست عقب ووسائو نامیده می شود. البته بایستی نشت وینگ چون رعایت شود.
یکی از مهمترین اساس وینگ چون گارد وینگ چون می باشد. مثلث بودن گارد وینگ چون و اینکه چه نوع مثلثی باشد بسیار مهم است. انقدر این مسئله مهم است که بعضا ممکن است اتفاق بیافتد در درگیری وینگ چون کار به مشکل بخورد. بسیاری از دوستان متوجه نمیشوند که مشکل از اساس کار است نه فقط عکس العمل و … . ما قرار است در این ویدئو کوتاه نوع گارد مثلثی را توضیح دهیم. سعی شده مسائل مهم در ویدئو نشان داده شود و بیان گردد. اما مسئله ای که فقط به آن اشاره شد، مثلث بودن گارد است.
ما باید گارد مثلثی را در نظر داشته باشیم حتی اگر یکی از دست ها به عقب برگشته تا ووسائو را شکل دهد. برای تمرین دوستان باید ابتدا با گارد مثلثی در واقع دو کف دست به هم چسبیده کار کنند، مفهوم هدایت مشت را درک کنند. بعد از آن ووسائو بیاید عقب و با گارد واقعی کار کنند.
مسئله مهم دیگر ابتدای مثلث و انتهای مثلث است. ابتدای مثلث باید مچ دستان باشد و انتهای مثلث آرنج. نکته ای که خیلی از هنرجویان اشتباه میکنند و نوک مثلث را نوک انگشتان جلو میدانند و انتهای مثلث را شانه. اگر ابتدا دوکف دست به هم چسبیده و سعی بر دفاع داشته باشیم با همان گارد مثلثی، این مفهوم بسیار راحت تر قابل فهم است. بسیاری از مسائل را نمیتوان در نوشتان توضیح داد. لذا تمرین و تکرار لازم است تا درک این نکات سهل تر شود البته در حضور مربی.

گروه آموزشی سیفو

۵/۵ - (۴ امتیاز)
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “آموزش گام به گام وینگ چون ۲

  1. سعیدرضاپور گفت:

    سلام فایل برای دانلود وجود نداره لطفا بررسی کنید

    1. ادمین گفت:

      سلام
      امکان دانلود برداشته شده و فقط امکان مشاهده آنلاین وجود دارد

  2. سعیدرضاپور گفت:

    فقط قسمت اول هست بقیه قسمتها فایلی برای دانلود نداره

    1. ادمین گفت:

      سلام
      امکان دانلود برداشته شده و فقط امکان مشاهده آنلاین وجود دارد

  3. محمد گفت:

    با سلام
    در این صفحه فیلمی وجود ندارد

    1. ادمین گفت:

      سلام
      اصلاح گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *